Хартиените анкети срещу онлайн анкетите

Няма съмнение, че онлайн анкетите са изключително лесен, надежден, бърз и финансово достъпен метод за събиране на мнения. Всеки метод обаче има своите преимущества и негативи според нагласите на анкетиращите. За някои хартиените анкети са по-надеждни, докато за други, те са просто загуба на време.

С напредването на технологиите, повечето хора спряха изобщо да използват хартиени анкети. Новобранците в онлайн анкетирането пък предпочитат да запазват и хартиено копие. Това е един добър начин за надграждане на досегашните знания и умения, но ако искате да извлечете максимална полза от онлайн проучванията, ще трябва да разберете основните разлики между двата метода.

1. Визуално представяне на анкетите.

Една от основните разлики е визията на анкетите. Повечето хартиени анкети са принтирано копие на това, което виждаме на екрана на компютъра си. С интернет анкетите могат да бъдат използвани различни резолюции на екрана, размери на шрифта или екрана. Могат дори да бъдат попълвани през мобилни телефони. Всичко от което имате нужда е интернет връзка. Казано накратко – интернет анкетите се виждат различно от различните хора.

  • Печатните анкети са удобни за четене, когато са принтирани на чисто бял фон и са с лесно четим шрифт
  • При интернет анкетите можете да добавите лого на компанията и да промените цвета в зависимост от темата на анкетата или да използвате цветовете на компанията.
  • При хартиените анкети, анкетираните не обръщат особено внимание на дължината на въпросите. При онлайн анкетите обаче от съществено значение е въпросите да бъдат максимално кратки.

 

2. Отчитане на резултатите.

Отчитането на резултатите е десетки пъти по-бързо с онлайн анкетите, а данните започват да се натрупват буквално минути след изпращането на анкетата към аудиторията. В зависимост от метода на разпространение и скоростта на реакция на анкетираните, обработените резултати могат да бъдат получени след няколко дни. От друга страна, хартиените анкети могат да отнемат седмици, или дори месеци, докато бъдат разпространени, попълнени, и резултатите бъдат анализирани.

3. Цената.

Хартиените анкети струват най-малко цената за отпечатването на копията. Ако наемете професионална агенция, цената може да достигне до десетки хиляди левове. Интернет предлага множество опции за създаване на най-подходящата за нуждите на съответното проучване анкета. Обикновено цените за използване на платформите са изключително достъпни. За минимална сума, можете съвсем сам да подготвите собствена анкета буквално за минути. За улеснение, почти всички платформи разполагат с предварително изградени теми, шаблони, както и почти неограничени възможности за създаване на въпроси с множество интелигентни функции – прескачане на въпроси, на страници, пренасочване в зависимост от отговора, подбиране на специфична аудитория и много други.

На Survey.bg можете сам да подготвите своя анкета, с която да изпробвате функциите и да видите на практика разликата между двата модела анкети – хартиени и онлайн. Също там можете да се запознаете с цените на услугата, със сигурност ще останете приятно изненадан.

4. Структуриране на въпросите.

За разлика от хартиените анкети, които работят с текстови полета и квадратчета за отметки, онлайн анкетите предлагат удобството на падащите менюта. Компактната визия дава възможност за голям брой отговори, от които анкетираните да избират. Потребителите също така имат възможност да използват текстови полета с автоматична проверка, намаляваща възможността за допускане на граматични грешки, водещи до неясни резултати.

Веднага щом анкета бъде попълнена, Вие имате възможността да видите детайлен графичен анализ на всеки един въпрос и на всеки един респондент.

5. Достигане до глобална аудитория.

Невъзможно е да разпространите хартиена анкета до международна аудитория, дори и да покриете една цяла държава. Чрез интернет обаче не е никакъв проблем чрез електронна поща, социални медии, блогове, интернет страницата на дружеството и др., да достигнете огромна аудитория без ограничение в географската отдалеченост буквално за секунди.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.