Девет съвета за увеличаване на броя респонденти

При повечето проучвания не всички респонденти решават да участват. Причините могат да бъдат личен избор или поради неправилно конструиране на анкетата. Предоставяме девет съвета, с които да намалите броя неучаствали респонденти.

  1. Направете анкетата възможно най-кратка. Когато анкетата е ненужно дълга и отнема много време, често респондентите се отказват по средата или избират изобщо да не участват.
  2. Анкетата трябва да е професионално създадена. Старайте се да има естествена последователност между различните групи въпроси. Разделете въпросите по тематика. Ако отделните групи се различават твърде много, представяйте всяка група с въвеждащо изречение. Примерно: „Следващите няколко въпроса имат за цел да проучат вашето мнение относно избора на блюда“ .
  3. Предоставете награди за респондентите. Примерно ако правите проучване за удовлетвореност от ресторант, най-подходящата награда би била свързана с ресторанта, например ваучер за отстъпка или безплатен обяд.
  4. Проверете дали правилно сте определили вашите целеви респонденти. Няма да има смисъл да изпратите анкета за удовлетвореност от вашия уебсайт на респонденти, които не са регистрирани и не го използват. Това може да доведе до невалидност и ненадеждност на проучването ви.
  5. Уверете респондентите в анонимността им при участие в анкетата. Това е изключително важно, особено когато присъстват въпроси от личен характер например демографски. Липсата на такова уверение може да откаже някои респонденти от участие в анкетата.
  6. Опишете как проучването ще се отрази директно върху респондентите. Например: „Информацията ще ни помогне да повишим качеството на обслужване, което ще направи вашия престой в ресторанта по-приятен“.
  7. Не преувеличавайте приложимостта и целите на проучването. Колкото по-реалистично изглежда, толкова по-вероятно е респондентите да се мотивират да участват.
  8. Предоставете ясни инструкции за провеждане на анкетата и контакт за информация. Това ще улесни респондентите и ще намали процента отказали да участват поради неяснота при попълването на анкетата.
  9. Следете съотношението между участващи и отказали се респонденти. Препоръчително е да изпратите анкетата още веднъж след някакъв период от време. Възможно е някои от респондентите да не са я получили, да не са я видели или да са забравили да я попълнят.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.