Множествен избор

Определение:

Множествен избор е графичен вид въпрос, който позволява на анкетирания да маркира повече от едно изображение като правилен отговор (според него). По този начин вместо да използвате една дума или няколко, за да илюстрирате отговорите, може да го направите чрез употребата на една снимка, картинка, лого и други. Доказано е, че хората реагират по-добре на изображения отколкото на описания с думи, тъй като те предоставят повече информация и илюстрират дадена ситуация/ предмет/ внушение много по-подробно.

Пример:

Употреба/приложение:

Винаги използвайте множествен избор, когато искате да накарате анкетирания да маркира повече от едно изображение на зададения въпрос.

В зависимост от тематиката на вашата анкета този тип графични въпроси могат да се превърнат във Ваш най-добър приятел. Информацията, която те ще съберат, е по-подробна от тази, получена чрез единичен избор, защото вместо анкетираният да бъде задължен да маркира само една опция, той има възможността да отбележи толкова колкото прецени. Броят дадени отговори ще варира за всеки респондент, което от своя страна дава допълнителна свобода на респондента и не ограничава неговия избор.

Вместо да попитате „ В коя стая бихте отседнали?“ (въпрос тип единичен избор) може да формулирате въпроса си така: „В кои от следните стаи бихте желали да отседнете?“. Може да сте сигурни, че ще така получите по-задълбочен анализ и богати данни при задаването на един единствен въпрос.

Най-добри практики:

Съветваме Ви преди да включите каквото и да е изображение/картинка/снимка във Вашата анкета, да се съобразите със следното:

  1. Формат – Survey.bg поддържа всякакви формати и размери на изображенията, но Ви препоръчваме да използвате „по-леки” такива – до 1 МB (200 x 200 pixels), и във JPG или PNG формат, за няма изкривявания на изображенията или прекалено голяма компресия. Също така може да използвате различни онлайн инструменти, за да промените размера на изображенията, или пък компютърни програми като например Photoshop, Pixelmator, Microsoft Office Picture Manager и мн. др.  Важно е да се отбележи, че преоразмеряването на изображенията може да се отразят отрицателно на качеството им.
  2. Адекватност – Към избора на изображения трябва да подходите като към избора си на думи. Много внимателно обмислите и подберете най-добрите снимки, които ще включите в анкетата си, защото те не само ще насочат отговорите на респондентите, но и ще представят Вашия продукт/услуга. А това е пряко обвързано с резултатите, които ще получите. Имате свобода и избор. Използвайте ги умно. Снимките могат да бъдат забавни, информативни или просто интересни, но трябва задължително да бъдат съобразени с цялостната тема и тон на Вашето проучване.
  3. Авторски права – Преди да качите изображение във Вашата анкета, се уверете, че имате разрешение за използване на изображението, за да не си създадете допълнителни неприятности. Онлайн може да намерите сайтове с голяма база данни с безплатни изображения за свободна употреба, ако, разбира се, нямате лични такива, които да използвате.

 

ВНИМАНИЕ: Често се случва анкетираният да не разбере, че има право да маркира повече от едно изображение като правилен отговор на зададения въпрос. За да се елиминира подобна вероятност, Ви съветваме да добавите допълнително описание към въпроса Ви със следния текст:  „Може да маркирате повече от един отговор.“

Допълнителни опции към този тип въпрос:

Задължителен отговор – При маркирането на тази опция респондентът няма да може да продължи към следващия въпрос от анкетата, преди да е отговорил на този въпрос.

Въпросът е активен – Тази опция е маркирана по подразбиране, за да може въпросът да е видим в анкетата. Ако деактивирате тази опция, то автоматично въпросът няма да бъде видим за който и да е от  респондентите, но ще бъде видим в анкетата в профила на нейния създател.

Мин. брой избрани опции – Числото, което бъде вписано в това поле, ще бъде равно на минималния брой отговори, които анкетираният трябва да отбележи, за да продължи към следващия въпрос от анкетата.

Макс брой избрани опции –  Числото, което бъде вписано в това поле, ще бъде равно на максималния брой отговори, които анкетираният трябва да отбележи, за да продължи към следващия въпрос от анкетата.

Ширина на изображенията – Тази опция ви дава възможност да регулирате ширината на изображенията. По подразбиране настройката е 150 пиксела, но може да впишете размер, който най-добре отговаря на изображенията, които мислите да използвате.

Изглед – Тук може да избирате между два варианта за представяне на отговорите на вашия въпрос в самата анкета – вертикално и хоризонтално.

Покажи опция друго – Тази опция дава възможност на анкетирания да напише допълнителен отговор към вече изброените отговори, ако не намира сред тях такъв, който отговаря на неговото мнение. Може да избирате между многотекстово поле (позволява изписването на по-подробен текст) и еднотекстово (при даване на кратък отговор). Опцията “не показвай“ се избира при нежелание да се показва допълнително текстово поле.

Изглед в рапорта/финалния анализ:

 

Експортиране на данните:

Резултатите от анкетата могат да бъдат експортирани под формата на PDF формат и EXEL формат.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.