Многоредово текстово поле

Определение:

Многоредовото текстово поле представлява въпрос от отворен тип, при който анкетираният трябва да въведе своя отговор в текстово поле, състоящо се от много на брой редове. Тъй като не му е предоставен списък с готови отговори, между които да направи своя избор, респондентът трябва да опише със собствени думи личното си мнение по дадения въпрос в няколко изречения или текст от няколко абзаца.

Въпреки че няма реални ограничения на броя символи, които анкетираният може да въведе, многоредовото текстово поле ясно подсказва, че отговорът все пак трябва да бъде по-изчерпателен и подробен и да бъде в есеистична форма.

Пример:

Употреба/приложение:

Винаги използвайте въпросите тип многоредово текстово поле, когато искате да зададете отворен въпрос, който изисква от анкетирания да отговори с няколко изречения или абзаци. Например в случаите, когато искате да научите личното мнение на респондента относно услугите или продуктите, които предлагате или когато искате да получите обратна връзка и допълнителни коментари, които въпросите в анкетата ви не са успели да засегнат.

Добра идея е в дадено проучване, без значение колко е голямо, да се остави възможност за свободен коментар в края на анкетата. Това е особено ценно при проучвания, търсещи нагласи, мнения, оценки. След отговарянето на множество затворени въпроси респондентите могат да искат да споделят допълнително свои впечатления, виждания и критики, които няма как да бъдат уловени чрез затворените въпроси.

Примери:

  • Има ли нещо, което желаете да подобрим в нашите продукти?
  • Ако искахте да променим нещо в нашия онлайн магазин, какво би било то?
  • В кои области мислите, че компанията има нужда от подобрение?
  • Как бихте описали ресторанта на човек, който никога не е бил там?
  • Имате ли предложения към вашия ръководител на отдел?
  • Други коментари?

Най-добри практики:

Този тип въпроси са изключително подходящи, когато желаете да съберете богати и качествени данни. Чрез тях предоставяте възможност на респондента да напише това, което наистина мисли и иска да сподели, а не както при въпросите от затворен тип, където го принуждавате да избира от списък с предварително подготвени унифицирани вероятни отговори, сред които може да няма  такъв, който съвпада с неговото мнение. Така въпросите тип многоредови текстови полета ще ви помогнат да получите по-голямо разнообразие от мнения и възгледи по дадената тема, с които може и да не сте запознати или пък за които не сте се досещали.

Употребата на този вид въпроси, както и при всички останали, крие и някои недостатъци. Поради своя характер тези данни не са удобни за обработка. Те са лишени от „статистическата значимост“, типична за затворените въпроси. Отнемат много време да бъдат анализирани, тъй като са трудни за кодиране и интерпретиране. Сред събраните отговори има и процент невалидни отговори, поради правописни грешки, несериозност при даване на отговора, присъстват дори абсурдни отговори, които нямат нищо общо с темата. Това допълнително обременява анкетиращия, който трябва да отдели много време във внимателно четене и сортиране на всеки един отделен отговор.

Въпросите тип многоредови текстови полета изискват допълнително внимание от ваша страна по време на анализ, така че ги използвайте само тогава когато сте сигурни, че отговор, предаден в собствените думи, е от изключително значение за вашето проучване.

Допълнителни опции към този тип въпрос:

Задължителен отговор – При маркирането на тази опция респондентът няма да може да продължи към следващия въпрос от анкетата, преди да е отговорил на този въпрос.

Въпросът е активен – Тази опция е маркирана по подразбиране, за да може въпросът да е видим в анкетата. Ако деактивирате тази опция, то автоматично въпросът няма да бъде видим за който и да е от  респондентите, но ще бъде видим в анкетата в профила на нейния създател.

Мин символа – Числото, което бъде вписано в това поле, ще бъде равно на минималния брой символи, които анкетираният трябва да въведе като отговор в текстовото поле, за да продължи към следващия въпрос от анкетата.

Макс символа – Числото, което бъде вписано в това поле, ще бъде равно на максималния брой символи, които анкетираният трябва да въведе като отговор в текстовото поле, за да продължи към следващия въпрос от анкетата.

Изглед в рапорта/финалния анализ:

Експортиране на данните:

Резултатите от анкетата могат да бъдат експортирани под формата на PDF формат и EXEL формат.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.