Класификация
Класифициращите видове въпроси намират широко приложение в почти всеки вид анкета. Защо? Защото предоставят възможност на анкетирания да подреди набор от отговори по важност, като ги сравнява един спрямо друг. Например: „Моля, подредете следните характеристики по важност, като с 1 отбележете най-важната, а с 6 – най-маловажната“. Или пък: „Кое е от най-голямо значение за вас? Разполагате с 100 точки, които да разпределите, както сметнете за най-добре, измежду предоставените ви опции.“
Тези въпроси позволяват на респондента да подреди даден списък по начин, който отговаря на неговите лични възгледи и опит. От една страна, свободата, която предоставяте на анкетирания, ще му помогне да изрази по-лесно и спокойно своето мнение. Все пак не го задължвате да избере само една единствена опция. От друга страна пък, не само ще получите отговор на своя въпрос, но и ще разберете много по-подробно и задълбочено какви точно са вкусовете и предпочитанията на вашата целева аудитория. И то само с един единствен въпрос! Освен информация за най-любимия и най-малко любимия избор на респондента ще научите още как точно той сравнява различните опции една с друга. Именно поради тази причина класифициращите въпроси са предпочитан избор в анкети за обратна връзка, удовлетвореност на клиенти от продукт или услуга и т.н.
СЪВЕТ:
Survey.bg ви препоръчва да ограничите броя на отворите в списъка, който анкетираният трябва да подреди в определен за вашето проучване ред. Опитът показва, че най-добри резултати се получават, когато възможните отговори са от 5-7. По този начин ще си осигурите както комфорта на анкетирания при подреждането на отделните отговори, така и ефективността и точността при попълването на вашата анкета. Всичко това е неминуемо обвързано с крайните резултати от проучването ви.
ВИДОВЕ:
Разпределение на сума
Подреждане