Как да достигнем до „правилната“ аудитория?

Достъпът до подходящата аудитория за изследване е пряко свързан с качеството на информацията, която едно проучване търси. Лесно можем да разберем защо е така, ако за момент си представим какви резултати би дала анкета, например, за потреблението на услугата Flickr сред… пенсионерите. За да получим отговори, от които да добием смислена информация, трябва да попитаме […]

Какво да правим с чувствителните въпроси в анкетата?

Чувствителните въпроси в една анкета водят до редица изкривявания на резултатите, а най-добрият начин да избегнем това е да не ги задаваме. Ала понякога това се налага! Някои изследвания изискват да питаме – за пиенето, за дрогата, за своеволията зад волана…. Как да ги поднесем така, че да получим честни и неподправени отговори? Повече доверие […]

Кои са чувствителните въпроси в проучването

„Склонни сте да прекалявате с алкохола?“ Е, може и да имате такава склонност, ала ако някой Ви попита, едва ли ще му го кажете право в очите, нали? Някак неудобно е…. Малцина са тези, които биха признали „в прав текст“, че мразят даден етнос, че обичат да се напиват или че си падат по кървави […]

Ами сега?! Какво да правим с резултатите от проучването сред служителите?

Когато видиш човек, паднал на улицата, най-лошото, което можеш да направиш, е да го подминеш. Когато са ти попаднали данни за задоволствата и недоволствата на своите служители, най-лошото, което можеш да направиш, е да ги подминеш. Малко мениджърски решения са по-лоши от бездействието след каквото и да било проучване сред служителите. Много и разнопосочни са […]

Кои са 9-те вида проучвания сред служителите?

Разполагайки с гъвкав и адекватен софтуер за провеждане на анкети, специалистите по човешки ресурси и ръководителите на всяка организация могат да реализират няколко вида изследвания сред служителите. Тези проучвания носят различни отговори, основани на възприятията на работниците по дадени въпроси. В практиката могат да се различат 9 вида проучвания сред кадрите. Ето кои са те. […]

Каква информация можем да съберем участниците в събитие чрез уеб-анкети?

Потънал в трескава подготовка на следващото събитие, енергично планиране и координиране на хиляди детайли, всеки организатор на форуми и мероприятия разчита на обратната връзка като безценен помощник за вземане на своите решения. Факт е, че всяко събитие е различно и неговата специфика определя какви нагласи на участниците е важно да се следят. Все пак има […]

Уеб-базирани проучвания за организиране и оценка на форуми и събития

За фирмите и специалистите, които се занимават с организиране на събития, обратната връзка е повече от критична – тя е жизненоважна за тях! От задоволството на участниците в един форум зависи дали ще има отново подобно събитие, а и дали ще има изобщо следващи събития на организацията. Всеки, който е ходил на конференция или семинар, […]

Интересни факти от анкети

24% от работещите твърдят, че ако могат биха уволнили шефа си. Независимо от факта, че 77% от хората ходят в магазина с предварително подготвен списък, половината от покупките, които правят са импулсивни. Супермаркетите отбелязват огромни продажби на почти всичко, което се намира в зоната на касите. Хората са разделени приблизително наполовина на ранни птици и […]

Как работи геймификацията в пазарните проучвания

Както вече стана дума в „Геймификацията – как да накараме респондентите да ни казват повече, отколкото очакваме “, игрите имат свойството да преобразяват всяка скучна и досадна работа в забавление. Методите на геймификацията помагат на изследователите да изкопчат неподправените, истински, първични емоции на своите респонденти – при това с лекота и без чувство за нахлуване […]

Геймификацията – как да накараме респондентите да ни казват повече, отколкото очакваме

Обичате ли да решавате кръстословици или судоку? А случвало ли ви се е толкова да се улисате, че да пропуснете спирката, на която трябва да слезете? Пробвали ли сте слот-машините в казиното? А като деца играли ли сте на „Не се сърди, човече“ или домино? Всички хора обичат да играят. Игрите създават приятни емоции, забавляват. […]