Един отговор само/Радиобутони

Определение: Радиобутоните са вид мултивариативен въпрос, който позволява на респондента да избере само един единствен отговор от списъка с предложените му отговори. Тези въпроси са неизменна част от всяка анкета. Те са разнообразни, интуитивни, а и лесни за анализиране. Чрез радиобутоните вие предоставяте конкретен брой отговори, от които анкетираният да избере само един. Така не […]

Множество отговори/Отметки

Определение: Този вид мултивариативен въпрос дава възможност на анкетирания да избере няколко отговора от списък с вероятни отговори. Тези въпроси са неизменна част от всяка анкета. Те са разнообразни, интуитивни, а и лесни за анализиране. Информацията, която те ще съберат, е по-подробна от тази, получена чрез радиобутоните, защото вместо анкетираният да бъде задължен да даде […]

Мултивариативни въпроси

Мултивариативните въпроси позволяват на анкетирания да избере само един или няколко отговора от предложените му отговори. Това е един от най-често използваните видове въпрoси при създаването на анкета, тъй като е еднакво лесен за употреба и от анкетирания, и от  анкетиращия. Осен всичко това мултивариативните въпроси имат множество предимства преди другите видове въпроси, което ги […]

Как да достигнем до „правилната“ аудитория?

Достъпът до подходящата аудитория за изследване е пряко свързан с качеството на информацията, която едно проучване търси. Лесно можем да разберем защо е така, ако за момент си представим какви резултати би дала анкета, например, за потреблението на услугата Flickr сред… пенсионерите. За да получим отговори, от които да добием смислена информация, трябва да попитаме […]

Какво да правим с чувствителните въпроси в анкетата?

Чувствителните въпроси в една анкета водят до редица изкривявания на резултатите, а най-добрият начин да избегнем това е да не ги задаваме. Ала понякога това се налага! Някои изследвания изискват да питаме – за пиенето, за дрогата, за своеволията зад волана…. Как да ги поднесем така, че да получим честни и неподправени отговори? Повече доверие […]

Кои са чувствителните въпроси в проучването

„Склонни сте да прекалявате с алкохола?“ Е, може и да имате такава склонност, ала ако някой Ви попита, едва ли ще му го кажете право в очите, нали? Някак неудобно е…. Малцина са тези, които биха признали „в прав текст“, че мразят даден етнос, че обичат да се напиват или че си падат по кървави […]

Ами сега?! Какво да правим с резултатите от проучването сред служителите?

Когато видиш човек, паднал на улицата, най-лошото, което можеш да направиш, е да го подминеш. Когато са ти попаднали данни за задоволствата и недоволствата на своите служители, най-лошото, което можеш да направиш, е да ги подминеш. Малко мениджърски решения са по-лоши от бездействието след каквото и да било проучване сред служителите. Много и разнопосочни са […]

Кои са 9-те вида проучвания сред служителите?

Разполагайки с гъвкав и адекватен софтуер за провеждане на анкети, специалистите по човешки ресурси и ръководителите на всяка организация могат да реализират няколко вида изследвания сред служителите. Тези проучвания носят различни отговори, основани на възприятията на работниците по дадени въпроси. В практиката могат да се различат 9 вида проучвания сред кадрите. Ето кои са те. […]

Каква информация можем да съберем участниците в събитие чрез уеб-анкети?

Потънал в трескава подготовка на следващото събитие, енергично планиране и координиране на хиляди детайли, всеки организатор на форуми и мероприятия разчита на обратната връзка като безценен помощник за вземане на своите решения. Факт е, че всяко събитие е различно и неговата специфика определя какви нагласи на участниците е важно да се следят. Все пак има […]

Уеб-базирани проучвания за организиране и оценка на форуми и събития

За фирмите и специалистите, които се занимават с организиране на събития, обратната връзка е повече от критична – тя е жизненоважна за тях! От задоволството на участниците в един форум зависи дали ще има отново подобно събитие, а и дали ще има изобщо следващи събития на организацията. Всеки, който е ходил на конференция или семинар, […]